stardustchild.blogg.se

Tack och Fuck 2014!

Publicerad 2014-12-31 18:49:00 i Allmänt

Hej alla fina, trogna och hängivna läsare.
Gott nytt år ♥
Än en gång har det gått tusen år sedan jag skrev, eller, okej - ett par veckor i alla fall. Men jag kan ju inte missa chansen att än en gång utvärdera året som gått.
 
Förra året när jag utvärderade år 2013, skrev jag att det nog varit mitt bästa år hittills och jag måste nu slå det med att 2014 blev liiiite bättre. Tyvärr även fyllt av skit, som sig bör för en Öhrlundare - det låter negativt, men vi är otursförföljda estetjävlar.
 
År 2014 har innehållit:
StockholmsNärCon, sparkcyklar, haremsbyxor, trasiga äggstockar, dödsbesked och sorg, pinsamma reklambilder, Alla Hjärtans Dag, konstiga raggningsförsök, Mirakelteatern, clowner, succéer, applåder, Satelliten, Cirkustårta, märkliga auditions, middagar, tända ljus, otaliga låtar, födelsedagar, The Grand Budapest Hotel, min första egna resa, Brighton, piercings, manusläsning, mösspåtagning, min första filmroll, Cirkeln, filminspelningsdagar, studentskivor, mitt-i-natten-promenader, Lilla Dramaten, Sannas sanna jag, Portkod 1525, fantastiska regibetyg, Studenten, Champagnefrukost, bekännelser, konstiga dejter, Florida, hårslakt, Hot Topic, Savannah, gummibjörnar, Färdigskriven bok, palmrosor, glass på Leopold's, badankor, stolthet, konfliktlösningar, roadtrips, Fruit Loops, SommarNärCon, C-hus, rislyktor, kärlek och nätter som aldrig borde få ta slut, midnattsmöten, långa samtal, Västerås, frustration, körkort, arbetslöshet, ljusstavar, Nyköpingsresor, fyllechaffismoments, tårar, löften och överenskommelser, flygbiljetter, oro, Guldmedlem, spänning, förväntan, Nautlius Photography, bröllop, ensamhet, besvikelser, ballongdjur, Mexikofester, julkulor, Alienmössan, Fort Myers Beach, mitt-i-natten-bilande, Target, återföreningar med vänner, tråkiga slut, Geocaching, lösningar, Mockingjay, bo med pensionärer, tidig hemkomst, fantastiska mottaganden, rosor, kyssar, Snapple och kärlek, Pink Friday, sömnlösa nätter, nissejobb, Horrible Bosses 2, Nightcrawler, Glöggafton, återseenden, Darth Vader, julstrumpor, popcorn i taket, Ior, familj, sms, hemliga lappar, planer och planerade resor.
 
Som ni ser har år 2014 både fått ett Tack och ett Fuck. 
Jag har samlat lite bilder från under året, några av er kommer att skratta lite extra åt vissa.
 
 
 
År 2014, höll jag det enda nyårslöftet jag satte förra året för år 2014 - att våga mer. Detta ledde bland annat till att jag lyckades få igenom en produktion med femton skådespelare, trots att jag aldrig gjort det förut, det ledde till en fantastisk resa i England på egen hand, det ledde till många fantastiska spontanäventyr och framför allt ledde det till att kärleken för första gången sprang rakt in i mina armar istället för tvärtom.
År 2014 fick jag min första filmroll och tog ett steg närmare min dröm om att bli filmregissör då jag kom långt i antagningsprocessen till Fridhems Folkhögskola och faktiskt kom in på Gamleby Folkhögskolas TV-produktionslinje, även om jag fick beskedet lite för sent. Det var också året då jag äntligen tog studenten.
År 2014 fick jag chansen att lära mig mycket nytt om livet och om vilka som ställer upp för en när livet inte alltid går som det ska. Jag sitter under årets sista dag och är tacksam över att vara frisk, att ha en fin, supportande familj, att ha en underbar pojkvän med sina fina familj och fantastiska vänner.
År 2014 upptäckte jag nya saker såsom Geocaching och fann ny glädje i att vistas i naturen och i att leta skatter på de mest ordinära platser.
År 2014 fick jag körkort och belönades därmed med en enorm och fantastisk frihet. Det var också året då min blogg fick betydligt fler läsare och större krets genom mitt skrivande. Det var också året då jag skrev färdigt min första roman som för tillfället är under redigering.
År 2014 var på det stora hela rätt fantastiskt.
 
Vanligtvis avger jag inte så mycket nyårslöften, då livet alltid bjuder på överraskningar. Men de saker jag ska försöka leva upp till under år 2015, blir att besöka en ny stad varje månad, att resa mer, att våga mer och att kämpa ännu mer för mig och mitt liv.
År 2015 kommer jag att spendera Alla Hjärtans Dag i Köpenhamn tillsammans med min kärlek, uppleva mitt första NärCon Vinter, se min systers första egenskrivna föreställning, fylla jämnt och se Katy Perry live, spendera första maj på Tivoli med Rasmus, göra nya högskoleintagningsprover, sitta barnvakt och resa till Florida. Jag kan leva med de planerna så länge. Hur det blir? 
 
Den som lever, får se.
Tack och Fuck 2014, välkommen 2015!
Gott nytt år, det är på tiden nu.
Fem timmar och tolv minuter kvar.
Wow.

Kommentarer

Postat av: Dag Öhrlund

Publicerad 2015-01-01 01:50:06

Grattis, älskling! Fin sammanfattning av 2014. Önskar dig det allra bästa som finns, 2015! Kramar, kyssar och kärlek! /Papps

Svar: Tack, världens bästa pappa <3
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela