stardustchild.blogg.se

Äventyr, tåget till Hogwarts? Nej, men Malmö i alla fall.

Publicerad 2014-03-18 23:23:19 i Allmänt

Imorgon klockan 13.21 lämnar jag Stockholm. Men frukta inte, sörjande stadsbor, jag är åter tillbaka inom ett och ett halvt dygn. Mitt främsta motiv är att kolla in Malmö Högskola då de bjuder på Öppet Hus under torsdagen och jag avser söka deras Scenproduktionslinje.
För övrigt borde jag sätta mig och skriva klart mina folkhögskoleansökningar så att jag hinner posta dem innan jag åker till England på söndag, men ja... Jag har jag faktiskt varit produktiv nog att komplettera alla ansökningskuvert med utdrag ur betygssystemet, samt personbevis. Det enda jag har kvar är filmrecensioner till de filmlinjer jag ansöker om att få studera på. Nåja, jag har 4-5 timmars tågtid att fylla imorgon, jag får väl ta mig i kragen och fixa det då.
Ser fram emot imorgon i alla fall, då jag får träffa och bo hos underbara Li i hennes vackra lägenhet och då jag vet att middag på min favoritrestaurang i södern stundar kring min ankomst.
Jag ska bara komma ihåg att inte ta med mig några ballonger på tåget, då de där skåningarna inte uppskattar sådan kärlek. Hence the sign, som jag hittade under förra resan mellan Malmö och Köpenhamn i somras.
 
 
Och då jag alltid unnar mig något när jag är ute på långdistansresor, har jag nu fyllt min Legolunchlåda med godis och laddat upp med Snapple för imorgon. Kan riktigt längta efter att sitta och titta ut, lyssna på gamla sommarprat, dricka snapple och äta S-märken.
 
 
Nu är det inte långt kvar!
Känner mig jätteglad över min mycket korta Stockholmsflykt, som på söndag återupptas då jag rymmer till England för en stund.
 
 
Nu ska jag återgå till min något mer produktiva aktivitet som går ut på att packa färdigt väskan jag ska ha med mig imorgon och se till att jag får med allt viktigt. Lovar att uppdatera er mer om mitt Malmöäventyr imorgon. Har hört att sova också kan vara vettigt då och då - något jag blev varse om idag då jag somnade på bussen hem från gymmet och vaknade i Hollywood och fick gå tillbaka 200 meter.
 
Ta hand om er, sov sött ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela