stardustchild.blogg.se

Godnatt Måndag~

Publicerad 2014-03-10 23:55:00 i Allmänt

Det blir ett kort inlägg då förra veckan och denna veckan har varit och är fulla med grejer att göra.
Tänkte bara avslöja för er som läser här, att det i mitten/slutet på maj kommer att framföras en föreställning på Satelliten. De flesta tänker nog "Är du inte riktigt klok? Så nära inpå studenten?", men jag behöver ett till projekt. Det har varit alldeles för tomt sedan allt tog slut kring "Historien om den förlorade cirkusen", vilket jag för övrigt ska skriva om nu i veckan, då jag äntligen har landat.
Det blir bara en enmansföreställning den här gången och jag sitter på temat, samt titeln fram tills nästa  vecka då vi kör en affischrelease och ett facebookevenemang. Produktionsbolaget Mirakelteatern står även bakom denna föreställning.
Ni vill inte missa den, det lär vara det sista jag framför på scen på ett bra tag.
Utöver det, väntar jag ivrigt på att Skatteverket ska skicka hem mina personbevis, så att jag kan komplettera mina folkhögskoleansökningar. Nu har jag i alla fall fixat mina referenser, vilket bland annat är min före detta entreprenörskapslärare, vars nya entreprenörskapsklass jag ska prata inför imorgon. Om hur det är att ställa ut på UF-mässan, vad det innebär att driva företag, samt hur vi lyckades så bra med vårt projekt, jag och Rasmus.
Repetitionerna med "Sannas sanna jag", föreställningen jag och min klass kommer att delta med i teaterfestivalen LÄNK på Elverket om dryga tre veckor, fortsätter och det börjar faktiskt gå framåt.
Idag har jag även hållit det berömda svenskatalet - ett hyllningstal till författaren Sylvia Plath. Tydligen lyckades jag med min påhittade karaktär väcka det där obehaget som fick folk att vilja få mig att sluta prata. Sedan visade min svenskalärare min film som jag med hjälp av Moa har klippt ihop för att främja ämnet "Idealsamhälle och utopi". Utöver det sega tempot i slutet som vi ändrade på till redovisningen, såg det slutgiltiga resultatet ut såhär >> https://www.youtube.com/watch?v=Oqi3lApyVyU <<
 
Bilden är visserligen tagen i oktober 2012, men tyckte att den var passande då det äntligen börjar bli vår. Har idag haft jumpsuit med korta ben och Converse för första gången sedan förra året. Det kändes helt fantastiskt, bara lite kallt ;)
 
Det var en kort uppdatering kring vad som händer nu, återkommer imorgon efter min idrottsprövning (då idrott på mitt första gymnasium var en tvåårskurs och på Kulturama en ettårskurs) och Sweeny Todd på Stadsteatern. Är så peppad på att få se Peter Jöback i den rollen! 
 
Godnatt måndag ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela