stardustchild.blogg.se

Söndagsmys, Croque Monsieur, fotografier och genvägar~

Publicerad 2014-03-23 23:24:00 i Allmänt

Jag har officiellt anlänt i Brighton. Okej, det var sisådär sex timmar sedan, men ändå.
Saker har för det mesta gått som de ska, förutom att flyget från Stockholm var något försenat, vilket inte påverkade mig alls då jag inte hade någon tid att passa. Men ungefär en kvart efter att jag landat på Gatwick, satt jag redan på ett tåg till Brighton. När jag väl kom fram hade jag tänkt ta en taxi till hotellet, men det visade sig att det bara var fem minuters promenad och nerförsbacke hela vägen, så jag valde motionen istället!
 
 
Väl på hotellet visade det sig att de tappat bort min bokning på grund av mitt efternamn, men sedan att de inte tappat bort min bokning utan bara stavat mitt efternamn - på mest intelligenta sätt - Hrlund. <- Fint. 
Det ledde i alla fall till en i deras mening uppgradering - i min mening - halv uppgradering. Vad de kallar havsutsikt, kallar jag halv havsutsikt ;)
Men jag klagar inte, rummet är superfint och ännu finare nu såhär på kvällen i mörkret med mitt tända ljus och mitt trevliga tilltugg.
 
 
Genom dessa smala gångar har jag nu äventyrat genom delar av Brighton som blivit nya upptäcksplatser, samt gamla, trogna sådana. Genom dessa smala gångar springer också mina huvudkaraktärer från och till, det kan vara kul att veta!
Något som är tråkigt är att en tidigare favoritbutik här har slutat sälja mina märkesankor, så jag får leta vidare på Hamley's i London dit jag avser fara på tisdag!
 
 
Sedan hade jag tänkt besöka en gammal pärla - Oki-Nami, en japansk restaurang här i Brighton och den finns kvar, det var inte det, men jag hade knappt hunnit äta under dagen och därför kände jag att jag behövde äta direkt och de skulle inte öppna förrän senare.
Så det blev en god engelsk cider tillsammans med en smaklig Croque Monsieur. Det är dock nästan roligt att se hur engelsmännen generellt öser på pommes frites på alla tallrikar, nästan oavsett vad det är för mat. Jag orkade inte ens äta hälften.
 
 
Då det är söndag idag stängde alla affärer rätt tidigt och det kombinerat med min trötthet fick bli tillräckligt för att promenera tillbaka till hotellet.
 
 
 
... Där jag gladeligen tog ett bad då jag inte haft tillgång till ett badkar på tusen år!
Planerna för imorgon är fortfarande lite lösa, men kommer att stanna i Brighton för att istället bege mig in till London på tisdag.
Uppdaterar mer imorgon.
Sov gott där borta i Sverige!
Dröm sött~♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Pappsen

Publicerad 2014-03-24 01:03:25

Good to know. Go, girl. Hälsa underbara Brighton och The Lanes från oss! ;o)

Svar: It's done. Hon saknar era fotsteg ;)
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Ann

Publicerad 2014-03-24 20:09:12

Vad härligt att få vara i Brighton. Där har jag inte varit sedan -74. Eller vänta lite … då var det nog några andra svenskar som var där :) Jag kom till denna ljuvliga stad först -87.
Ha det gott, och njut!!!
Kram Ann

Svar: Det är jättehärligt, min egen lilla må-braresa. Var här första gången för tre år sedan, så känner igen trakterna lite. Otroligt härligt ställe, se till att ta dig hit snart igen!Kram ♥
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Anneli

Publicerad 2014-03-25 00:15:51

Sa duktig du ar, maste vara spannande pa ett sådant nytt äventyr. Jag onskar dig lycka till med all kreativt och hoppas att idéerna flodar...

Svar: Det är fantastiskt spännande och roligt, kreativiteten ligger i luften - så världens flyt på många sätt!Ta hand om dig!
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela