stardustchild.blogg.se

En tand rikare! Eller... Var det fattigare?

Publicerad 2014-05-24 01:53:15 i Allmänt

Det gick bra hos tandis. Bortsett från att jag lät skitfull när jag svarade i telefon då Kevin ringde mig och halva mitt ansikte såg ut som en hamsters och jag fortfarande var bedövad, var det inga problem.
Kände hur det knakade, men inte när han drog ut tanden. Jag fick med mig den, på begäran, i en liten plastburk. Kanske gör jag något läskigt smycke av den, kanske gömmer jag den någonstans så att någon om hundra år kan hitta den, skicka till ett labb och inse att tandjäveln är värd miljoner för att den tillhörde den berömda och legendariska författarinnan Isabell Alison Öhrlund.
Fick jag hybris? Jag skyller på min trötthet.
I denna stund är det inte ens 19 dagar kvar, utan bara 18. Studentklänningen hänger vackert i garderoben och efter att ha pratat en massa med Kevin idag, känns det lite bättre, trots allt. Kanske bör jag inte vara så orolig ändå?
 
Jag och Kevin i solen under Ormingekarnevalen där vi har jobbat idag med att blåsa upp ballonger, dela ut godis, donuts och förvandlat småbarn till fjärilar, drakar, monster och så vidare!
En ny känsla är den där då en femårig pojke som bett om att få ett monster du tecknat cirka femton gånger redan, målat i ansiktet och att efter att du gjort det, får höra ett uppriktigt, euforiskt tack medan han ser på dig med sina pyttesmå, vackra pojkögon. Mitt hjärta smälte lite.
Fint sällskap, fint väder och ett trevligt sätt att jobba på. Tackar än en gång AnnaCarin för erbjudandet då jag verkligen hade superkul och för att det var kul med ett extra ekonomiskt tillskott.
 
(Kevin ser mycket brunare ut än jag, men jag vill klarlägga att detta naturligtvis är en synvilla. Då jag faktiskt önskar att jag kunde bli sådär guldbrun istället för rosa ;__;)
 
I skrivande stund borde jag ha gått och lagt mig för längesedan, men jag måste packa klart då jag ska upp om cirka fyra och en halv timme för att göra mig i ordning. 
Jag och lillasyster åker in lite innan mitt tåg går för att äta sommarfrukost på centralen tillsammans då jag faktiskt ska vara borta lite längre den här gången. 
Ser fram emot att åka tåg igen och har längtat efter min slappna-av-helg, trots att det blir mycket intensivt tänkande inför antagningsprovet också.
Sixten får följa med mig, ni får se en bild imorgon om han inte tidigare synts till här. Min alligatorvän, med egen ryggsäck. Han är så fin ♥
 
Nej, nu får jag masa mig i säng, Snart, någon gång. Annars får jag sova på tåååååget.
Sedan möts jag av den Skånska ängeln som ska ta med mig på häxteater!

"Goodnight you princes of Maine, you kings of New England."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela