stardustchild.blogg.se

Vita Bergen, kamera, tagning och min andra mösspåtagning~

Publicerad 2014-05-13 23:59:00 i Allmänt

God kväll,
Jag kom för ett tag sedan hem från en mycket trevlig och lärorik inspelningsdag för Portkod 1321/Portkod 1525 i Vitabergsparken. Igår kväll fick jag ett meddelande av Felizia som gått på Kulturama förut, där hon frågade om jag skulle på inspelningen då hon också skulle dit, vilket resulterade i en mycket rolig dag med fint sällskap också.
Jag ska inte ljuga och påstå att jag hade roligt precis hela tiden, då filminspelning låter fruktansvärt glamouröst, men i själva verket innebär en jäkla massa väntan och otaliga omtagningar.
Min andra mösspåtagning har i alla fall fått äga rum och nu åker inte mössan på mer förrän det verkligen är dags. 28 dagar kvar, 34 dagar kvar till Florida.
Jag kan forfarande inte helt vänja mig vid att se mig själv med den på. Det känns som om gymnasiet vinade förbi i raketfart. Men än är det inte över. Turligt nog har jag bara en lektion imorgon, så det blir plugga, plugga, plugga och likaså på torsdag. På fredag blir det trädgårdsrensning då alla rabatter tycks ha eskalerat något fruktansvärt sedan jag tog tag i dem sist. Troligtvis på lördagen också, ibland tycker jag att vi har en för stor trädgård - kan ha med att göra att mina gröna fingrar-poäng är lika med noll. 
Jag och Felizia gick förbi en jättevacker blomsteraffär på vägen hem från inspelningen och jag såg till min stora lycka att de sålde smultronväxter, varpå jag var sugen på att köpa en. Sedan påminde jag mig om att det är få växter jag har förmågan att hålla levande. 

Utöver det har det varit lite kändisdag, vilket för många är värsta grejen och som jag mest lägger märke till som en kul grej. Det är lite lustigt att inspektera dessa killar och tjejer som direkt utbrister "Oh my God, där är ju (Insert famous persons name)" och pekar. Det roliga var att vi också när vi var på väg hem från inspelningen började gå bredvid en man och en hund, varpå jag pekade på hunden och sa till Felizia "Titta vad söt, vovven har skor" och hon svarar med "Det var Mikael Nyqvist som gick förbi dig, det var hans hund."
Så vaken var jag.
På centralen innan jag tog pendeln, var jag på väg att springa rakt in i Jenny Strömstedt från Nyhetsmorgon och istället för att bli sådär "OMG DET ÄR JU DU", hälsade jag vänligt och strövade vidare.
Meeeen, det var verkligen kul att se seriens huvudkaraktärer spela upp delar av nästa säsong idag - jag väntar med spänning.
Felizia och jag på inspelningen~

Min skönhetssömn kallar, sedan länge. Imorgon behöver läshuvudet sitta på plats. 
Så godnatt, ni prinsar av Maine, ni kungar av New England~ ♥
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela