stardustchild.blogg.se

A long way down~

Publicerad 2014-10-17 20:28:01 i Allmänt

Vänner, jag vet att tanken var att jag skulle blogga framför allt om min Floridavistelse, men ibland dyker det ju upp saker under min Floridavistelse som jag också måste blogga om!

Som några av er säkert läst tidigare i bloggen under inlägget "Trailerdrottningen" är jag en enorm trailer- och filmnörd. Hamnar jag på Youtube för att titta på en trailer, blir det lätt tre och sju och femton till efter det - vilket naturligtvis resulterar i att jag skriver upp alla filmer jag vill se.
Så i förrgår, fastnade jag för trailern till filmen A Long Way Down som kom ut tidigare i år. Jag såg den säkert fyra gånger innan jag letade upp filmen och igår kväll när vi kommit hem från den sena beachfotograferingen, såg jag den.

 
A Long Way Down är en brittisk film som utspelar sig i London och har fantastiska skådespelare som en av mina personliga favoriter, Toni Colette och Pierce Brosnan. Både Imogen Poots och Aaron Paul var nya för mig, men utförde fantastiska skådespelarprestationer.
Filmen är en tragikomisk skildring av hur dåligt många människor mår och hur långt vi är beredda att gå, tabun kring att begå självmord och tryggheten vi kan finna i andra människor som känner likadant som vi.
 


De fyra personerna med otroligt olika förutsättningar, bakgrunder och motiv råkar hamna på samma skyskrapas tak på nyårsafton med avsikten att hoppa. 
Martin Sharp (Pierce Brosnan) - en avdankad, deprimerad, före detta nationalkändis, Maureen (Toni Colette) - en ledsen, hjälplös kvinna med en utvecklingsstörd son, Jess (Imogen Poots)  - en festande, övergiven politikerdotter och JJ (Aaron Paul) - en ung man som kanske inte riktigt vill dö, men inte vill leva.

 
Filmen har, troligtvis av sitt tabubelagda ämne att göra, mötts av otroligt blandad kritik. Vissa har uttryckt att det är slöseri med tid för så bra skådespelare, vissa har påpekat hur fantastiskt det är med en film som handlar om depression och självmord, men som ändå kan få något roligt utav det.
 
En riktig feelgoodfilm som jag verkligen rekommenderar och tycker att folk borde se!
 
 
Om ni gillar mina filmtips/filmrecensioner, kommentera gärna i fältet nedan så ska jag gladeligen göra det till en engångiveckan-grej! Ni får jättegärna ge förslag på filmer jag borde se och skriva om också!
 
Take care!
Skriver mer om Florida sen.
Puss♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela