stardustchild.blogg.se

Boksmälla, avsked och packade väskor~

Publicerad 2014-10-04 22:46:34 i Allmänt

Tidigare ikväll skrev jag ett inlägg på facebook som löd:

Styr iväg mot veckans fjärde och sista avskedsmiddag...
Det känns som om jag ska deporteras till Kina för evigt, typ.

Imorgon bär det av.
Det är i nuläget mindre än tjugofyra timmar kvar och allt viktigt är avklarat. Vingarna lyfter från Arlanda 16:00, då lämnar jag vardag och gråa höstSverige bakom mig för två och en halv månad av konstanta upplevelser och äventyr.

Jag vet att jag lovade att uppdatera kring Bokmässan, men likt varje år - vet jag inte vad jag ska skriva. Framför allt inte nu, när jag vet att jag fortfarande inte insett att jag imorgon tar avsked av något så simpelt som mitt rum, för att istället flytta in i ett poolhus i Cape Coral ett tag. Boksmällan är ett fenomen i sig och det har verkligen infunnit sig, skrivandet går framåt - trots att jag nu ska ägna större delen av min lediga tid åt att redigera mitt bokmanus inför förlagsinskickningar till jul när jag åter når Sverige.

I måndags hade jag en superfin avskedsmiddag tillsammans med goda vänner på TGI Friday's i Kungsträdgården, tack ni fina som spenderade kvällen med mig. Ni som inte kom, missade verkligen något.
På tisdagen fick jag bekräftat att något jag nojat över ett bra tag, helt enkelt inte var något att oroa sig över och begav mig därefter till Nyköping för avskedsmiddag tillsammans med Nicklas och hans fina familj. Senare den kvällen såg vi Maze Runner på bio, vilken för övrigt var fantastisk och promenerade senare hem i Nyköpingsnatten. Tack för mina fina dagar hos dig, min fina ♥
Igår bjöd fader min ut mig på Japanskt i Gamla Stan för ett hederligt fader-dotter-avsked och ikväll spenderades spisandet på Spice i Sollentuna, tillsammans med hela familjen Öhrlund (Förutom Sigvard som tyvärr fick stanna hemma) Tack fina familj, för er kärlek.

Jag ska erkänna att det naturligtvis finns en hel del oro i mig, trots att jag vet att det kommer att bli fantastiskt fint och fullt av upplevelser. Väl på plats kommer jag förhoppningsvis inte ha så mycket tid att oroa mig. Men till saken hör att jag sedan barnsben lever med en fruktansvärd separationsångest som mer liknar en femårings än en nittonårings - därför blev det ett tårigt avsked i torsdags när jag lämnade mitt hjärta för de kommande två och en halv månaderna och därför blir det med största sannolikhet ett känslosamt avsked imorgon eftermiddag på Arlanda.

 

Väskan är i alla fall packad nu. Full av Ahlgrens Bilar till Peggy, svenskt godis till Josephines vän Daniel, paket till Denny och så lite, lite kläder. Mer än så behöver jag inte då där redan står en flyttlåda med grejer hos Hazel och... Eh, med risk för att låta som en girlygirl - Shoppingmöjligheter finnes.

Imorgon ska bara några brev postas, sängen bäddas om så att jag kan komma hem i December och somna bland mina stjärnor och sedan är det nog bara dags att ge sig av. Kasta sig ut eller nåt.

Jag ursäktar för rörigt inlägg, men just nu, är det vad min röriga hjärna kan åstadkomma.
Lovar i alla fall att uppdatera mig när jag är settled in hos Hazel.
Från och med nu, bor ni i framtiden och därför kan mina inlägg komma på lite märkliga tider.
Lev med det.
Puss och godnatt ♥

Kommentarer

Postat av: Björn Rydh

Publicerad 2014-10-05 00:32:56

Good luck over there!

Svar: Thank you, mister!
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Ann Hugosson

Publicerad 2014-10-05 10:22:19

Lycka till Isabell! Du kommer att ha "The time of your life" :) (Och skulle det inte bli så, så har du alltid en biljett hem, eller hur?)
Till skillnad från Fanny så har du ett rum som står och väntar på dig. Här möblerade vi om så fort Fanny flyttat ut. Nu är det Sixtens minirum som står och väntar på henne och där får man inte plats med så mycket mer än en säng.
Ta hand om dig och NJUT nu!!!
Kramar <3

Svar: Tack Ann!Jag ska absolut njuta av min upplevelse och tvivlar inte alls på att det blir fantastiskt!
Är också glad över att MITT rum väntar på mig igen när jag kommer hem ;)
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Anitha

Publicerad 2014-10-05 15:08:51

Underbar läsning. Säger som tidigare. Ta vara på allt och lev det goda livet.
Tillåtet att känna lite avundsjuka?!

Ser fram emot att följa med på allt du vill berätta

Kramar

Svar: Klart du får känna dig avundsjuk på värmen ;)Läs vidare, det kommer!

Kram på dig ♥
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela