stardustchild.blogg.se

Galna amerikaner and crazy english ladies~

Publicerad 2014-10-07 18:17:52 i Allmänt

Hej igen!
 
Sitter för tillfället i studion, men det är rätt lugnt då vi inte har några bokningar idag. Imorgon har vi däremot porträttfotografering på morgonen och en Senior Yearbook-fotografering på torsdag. Bröllop på fredag och sen var det något annat på lördag. Sen har vi ytterligare ett bröllop om en vecka och idag fick vi en bokning för femton Cheerleadinglag i början på november, så det rullar på.
 
I morse fick Hazel bevis på Amerikanernas knasighet då det kom en enkät från ett företag som heter Scarborough som efter varje enkät hon besvarar skickar en eller två dollarsedlar i ett kuvert tillbaka med en ny enkät. Hon lät mig fylla i den åt henne och för det fick jag den mystiska dollarsedeln! Haha!
 
 
Imorgon har vi tydligen lunchplaner med var Hazel beskrev som "three crazy english ladies", vilket låter otroligt spännande. Hon påpekade flera gånger att jag måste vara beredd på att de är galna, varpå jag fick påminna henne om att jag inte är helt sane, jag heller.
Ikväll efter jobbet ska vi ta en tur förbi Target som är en jätterolig affär full av allt från kläder till skivor, till mat, till skönhetsprodukter och så vidare. Lite allt möjligt helt enkelt.
Därefter tar vi en sväng förbi mitt pysselparadis Micheals, som är ett palats för pysselfolk. Tänk er ett Bauhausvaruhus, men bara fyllt med alla olika typer av pyssel.
Ren kärlek ♥
 
Här är lite bilder på Nautilus Photography's studio!
 
 
"Min" puff, där jag tillbringar en del av min tid ;) 
 
 
Och min utsikt från skrivbordet där jag nu sitter. Har precis postat uppdateringar från Nautilus Wedding Blog på deras facebooksida.
Vädret är fint utanför, sol och 25-27 grader, men det känns som om regnet ligger i luften.
Still, ingen klagar.
 
Det intressanta märker jag nu, är att jag trots min flytande engelska, blir trött i huvudet av att behöva anstränga mig för att prata engelska hela tiden. Det är troligtvis (och förhoppningsvis) bara en vänjningsfas, men det märks verkligen hur jag tappar ord och blir irriterad för att jag pratar mer flytande och därför stannar upp när jag missar något ord.
Jag vänjer mig snart.
Allt är så nytt.
 
Missa inte Portkod som börjar om femtio minuter ;)
Ta hand om er, skriver snart igen.
Puss ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela