stardustchild.blogg.se

Brev till min framtida kärlek.

Publicerad 2015-07-03 04:40:54 i Allmänt

Tja, eller hej, eller vad som nu passar. I och med att du inte vet vem jag är än - eller jag vem du är, för den delen - vet jag inte vad vi har för jargong och därmed inte hur vi hälsar.
 
Då jag är så fruktansvärt jävla kär i kärleken och blir helt glittrig och glad i kroppen bara av att se kärlek mellan och hos andra, har jag länge funderat på att skriva det här brevet.
 
Du vet nog inte vem jag är än och jag vet definitivt inte vem du är, men you're in for a package deal. En package deal som innehåller massor av magi, spontana äventyr, kärlek så att du kanske känner dig lite kvävd, överraskningar, musikalisk oändlighet, ups'n'downs, filmreferenser, skratt, barfotafötter, skrik, försoningar, sömnlösa nätter, picnicar, sovmorgnar, breakfast-for-dinners, nattliga samtal, poesi, flingor i regnbågens färger, Disney, fredagsmys fast hela veckan, skriksjungande i bilen, roadtrips, pyjamasmys, burkar med aliens, varm choklad, såpbubblor, halspussar och kärleksförklaringar. 
 
Jag förväntar mig naturligtvis inte att du ska hitta det här brevet nu och inse att "Oj, wow, henne ska jag nog leta upp och göra till min.", men bli inte förvånad om jag hänvisar till det här brevet om det är på väg att bli verklighet för att verkligen låta dig förstå vad du ger dig in på.
 
Jag är optimist och vandrar alltid framåt. Det händer någon gång då och då att jag ser mig om över axeln för att se vad jag lärt mig av alla missöden, misstag och aktiva val. Men när jag väl vrider huvudet och åter har ögonen på vägen, ler jag. Nästan alltid. Oftast sjunger jag också. 
 
Jag är envis, tjuraktig men sällan långsint. Jag älskar människor även när de gör mig illa och ser allt i livet som en lärdom. Jag dricker chai-te och choklad, hatar kaffe, men älskar doften. Det finns något jag älskar i allt som jag hatar. Jag vill inte säga att jag är damaged goods, men jag är nog lite härdad och kantstött.
Mitt självförtroende är inte det bästa, men som med allt annat jag inte är nöjd med - jobbar jag på det.
 
Du kommer med största sannolikhet sucka, skratta både med och åt mig och ibland bli så trött på att jag är så jävla oorganiserad med saker som för andra är skitviktiga och på min eviga jakt efter frihet - men du kommer att ha fruktansvärt kul. Det kan jag på något vis garantera då Cirkus Isabell levererar föreställningar i världsklass dygnet runt.
 
Jag kommer inte att ge mig förrän du sett Big Fish, Arthur och The Grand Budapest Hotel, inte heller förrän du hört Katy Perry, Lars Winnerbäcks och Snow Patrols musik. Tillsammans med dig kommer jag att vilja se världen och jag hoppas på att du vill vara med på det och med på att kryssa allt fler rutor av min Bucket List.

Jag är en drömmare och en äventyrare och vet med min logiska hjärnhalva att du nödvändigtvis inte kommer att vara det när vi ses. Men var beredd på att bli en, om du ger dig in i det här.
 
 
Efter allt som hänt de senaste månaderna, vilket du heller inte vet om än, börjar jag se ljuset igen - vilket gör att jag ler mot kärleken på nytt. Du är välkommen in, om du vågar.
 
Så här avslutar jag mitt brev till dig, vem du nu än är.
Det kan komma fler. För jag tar liksom aldrig slut. 
 
Kram på dig. 
Jag hoppas vi ses snart.
 
Din,
Bella

Kommentarer

Postat av: Karin Svensson

Publicerad 2015-07-09 09:30:55

En dag finner någon dig/eller du finner någon och lyckost den personen.

Svar: <3
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela