stardustchild.blogg.se

Ett inlägg i debatten - Till anonyma ifrågasättare.

Publicerad 2015-06-26 10:21:47 i Allmänt

Sedan jag och min pappa, Dag Öhrlund, gått ut offentligt med vad som hände mig bakom ett skitigt skjul vid Märsta station i slutet på mars, tidigare i år - har det uppstått mycket spekulationer på internet.
Inget jag inte tål, för då hade jag inte postat inlägget, men en del saker som bör få klarhet - då ni spekulerar utan större grunder och påpekar utelämnandet av avgörande detaljer.
 
Jag kan börja med att påpeka att mitt målsägandebiträde idag har skickat in överprövningen av mitt nedlagda fall då polisen brustit i sin utredning på ett antal punkter.
Så, ja, fallet är än så länge nedlagt - inte i brist på bevis, utan för att det står ord mot ord.
 
Det finns dokumenterade kroppsskador i en journal på Södersjukhusets akutmottagning för våldtagna kvinnor, där både blåmärken efter våld och fasthållning fotats och dokumenterats, samt sprickor och sår efter våld i underliv.
För er som tvivlar på min trovärdighet, kan jag berätta att ja, det tog fyra dygn innan jag sökte vård, då jag innerligt försökte förneka det som hänt med alla medel jag kunde. Bland annat alkohol, vilket inte direkt hört till vanligheterna då jag inte drack alkohol över huvud taget innan jag var nitton år och därefter aldrig hade varit full.
Jag tog mig till Danderyds sjukhus för att jag hade så svåra smärtor att jag knappt kunde stå eller sitta, där jag sen blev omdirigerad till SÖS då de har större resurser för att hantera den här typen av övergrepp.
Våldtäktsundersökningen är något av det värsta jag genomgått i mitt liv. Det är så psykiskt påfrestande, förnedrande, förvirrande och smärtsamt att det inte går att föreställa sig för en utomstående. 
Jag skulle aldrig ha gjort det om det inte var för att jag var allvarligt orolig över mina smärtor och mådde så fruktansvärt efter våldtäkten att sömn, matlust och livslust bara tagits ifrån mig.
 
Till er som skriver att det verkar som om det inte egentligen har skett något brott, utan istället tror att jag "bara känner mig våldtagen":
Han höll fast mig. Han tryckte upp mig mot en vägg så hårt att jag slog i huvudet. Han bet mig, han vyssjade mig hela tiden, rädd för att någon skulle höra, han använde hela sin tyngd och kraft till att förstöra mig fysiskt och psykiskt.
Det fanns blåmärken längs med min överarm som fingeravtryck.
Han våldtog mig. Jag sa nej, jag försökte trycka ifrån, jag stretade emot.
Efteråt förnedrade han mig verbalt genom att påpeka vilken jävla trofé jag var och att nu kunde han ju kryssa mig av listan. Han påpekade att det här inte räknades som otrohet gentemot hans flickvän då han "velat ligga med mig så jävla länge."
 
Det stämmer. att jag inte anmälde förrän långt efter. Det tog femtio dagar innan jag vågade berätta för min pappa. Det hade att göra med skam, ångest och rädsla över vilket ursinne som skulle kunna få oanade konsekvenser. Jag tror att vilken förälder som helst därute, förstår vad jag menar.
Med min familjs stöd i ryggen, tog jag tag i det och bestämde mig för att anmäla.
 
Jag valde att skriva mitt första inlägg för att väcka debatten om våldtäktskulturen, för att öppna upp för diskussion om hur de kritiska frågorna fortfarande ställs gentemot offren, om varför jag inte klarar av att leva i det tysta och varför ingen annan heller borde behöva göra det.
Poängen var inte att skriva ut i detalj om vad som hände. Poängen var inte att på något sätt försvara mig mot kritiska ögon. 
Jag mår tillräckligt dåligt över det som hänt.
 
Men det som gör mig allra mest förbannad är de uttlanden kring hur det här kan förstöra hans liv. Jag skriver inte ut hans namn, då han inte är dömd. Jag har inte  bett någon att spekulera i vem han är eller fronta honom öppet.
Han har förstört mitt liv. Han har förstört min syn på närhet, intimitet och sex. Han har gjort mig osäker i min egen kropp. Han har gjort mig till någon som knaprar piller mer än vad hon skrattar.
Han var fullt medveten om att jag inte ville, det fanns både chattmeddelanden och sms som intygade att jag sa nej, att jag inte ville.
Det finns många som är starkare än mig, men det finns också många som är svagare än mig.
Det handlar inte bara om mig, det handlar om alla kvinnor som blivit våldtagna eller sexuellt utnyttjade.
Och jag hoppas innerligt att ni läser det här och förstår, att bara för att ni inte vet allt av vad som hänt, betyder det inte att det inte skett alls.
Ni får vara hur anonyma ni vill och sitta där bakom era skärmar, men kom ihåg att det är just det ni gör. Ni spekulerar med varandra och drar slutsatser i något ni inte har en aning om.
 
Vem fan vill ha sex bakom ett skitigt skjul en iskall, regning natt i slutet på mars?
Inte fan ville jag. Men jag fick inget val.

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2015-06-26 16:23:52

Stackars dig, vad hemskt det du gått igenom och sen få en massa hemska kommentarer efteråt. Jättestarkt av dig att gå ut med detta och jag tror att det är jättebra att det kommer fram. Tyvärr orkar få stå upp och säga ifrån, många skäms fastän de är offren och det är förövarna som ska skämmas. Hoppas att han blir dömd men framförallt att allt går bra för dig, du är ett föredöme.

Svar: Tack för ditt stöd och för dina fina ord, det gäller att stå upp för mig och för de som ännu inte vågar/vågat.<3
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: frivillig torterare

Publicerad 2015-06-26 17:06:26

Jag tar gärna emot personens namn då vi inte vill ha sådana människor i Märsta....

Svar: Av rättsliga skäl, kan jag tyvärr inte skriva ut det.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Jimmy Kjerstad

Publicerad 2015-06-26 17:35:02

Stå på dig. Låt inte idioterna vinna.

Svar: Jag jobbar på det.Tack.
<3
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Maria N

Publicerad 2015-06-26 17:57:30

Hej! Det är starkt av dig att gå ut och informera om det som hänt, Självklart är det viktigt att låta sig läkarundersökas efter en sådan händelse också. Man vet aldrig...Men tro mig, du kommer att stärkas av detta och du har säkert lättare för att förstå andra hädanefter, även om det inte är någon lättnad för dig just nu. Lycka till!

Svar: Tack fina du, för ditt stöd.<3
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: [email protected]

Publicerad 2015-06-26 18:07:07

Jag hittade hit via din pappas sida. Blivit oerhört berörd av både din och din pappas inlägg, och ni har min djupaste medkänsla och respekt ❤️ Jag hoppas verkligen att denna gärningsman blir straffad för det han gjort, att hela rättsamhällets syn på dessa brott och på hanteringen offren förändras och förbättras. Du är verkligen modig och stark mitt i allt det sköra, mitt i det helvete du genomgår, och jag kan bara beklaga de empatilösa idioter som ens ifrågasätter din upplevelse. Tack för att du delar med dig till oss andra, tack för att du sätter ord på det svåra, tack för att du kämpar och vägrar ge efter. Du har varit med om något fruktansvärt hemskt och kränkande, men i mina ögon är du inget offer. I mina ögon är du en sann kämpe som står upp för dig själv och din rätt till din egen kropp, vad ditt nej betydde och fortfarande gör. För mig blir du ocks något av en hjälte, för med din kamp o din röst, så står samtidigt upp för alla oss som blev våldtagna men inte vågade säga ifrån, inte vågade tala utan bar vår skuld o skam på insidan istället för utsidan, där den ska ligga - hos förövaren. Tack! ❤️

Svar: Tack, fantastiska du för dina stödjande och fina ord. Det betyder mer än vad du kan ana.Det gör mig så fruktansvärt ledsen att se hur många ni är som inte vågade och som därför fick bära på smärtan. Jag beklagar det som hänt dig och hoppas innerligt att du känner dig så hel som du ändå kan bli efter något sådant.
Ta hand om dig och våga känna, livet är för kort för att leva det i mörkret.
Tack för att du stöttar mig genom det här <3
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Sissel

Publicerad 2015-06-26 18:17:11

Jag blir så upprörd över vilken värld vi lever i och hur folk ens kan tänka sig att du skulle lägga ut en sådan historia offentligt om det inte vore sant. Att någon kan tycka det minsta lilla synd om förövaren och att fallet bara blir nerlagt. Fy fan! Du är stark och jag hoppas på något sätt att detta hemska kan göra dig ännu starkare. Stå på dig och låt inte den lille skitstöveln dra ner dig. Och inte några imbecilla kommentarer heller.

Svar: Tack Sissel, det är förjävligt hur det ser ut. Men i kampen om förändring, är vi starka.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Madelene G

Publicerad 2015-06-26 18:23:10

Du är så stark gumman!
Ingen ska behöva gå igenom det du behövt! Hoppas verkligen att han åker dit - hårt. Annars kommer Karma att komma åt honom!!

Ta inte åt dig av andras kommentarer, de var inte där, de vet inte! De är patetiska skitar som inte har annat att göra med sina liv - också dem kommer karma att äta upp!!

Hoppas också att du orkar komma igenom det och kan åter våga älska både dig själv och någon annan!
Massor av stöttekramar!!!

Svar: Tack, fina Madelene <3Dina ord stärker mer än du förstår.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-26 18:28:29

Det är naturligtvis ingen tröst, och mer ett bevis på hur sjukt systemet är, men en väninna till mig som blev våldtagen, och som hade bild och ljuddesign + Dna, fick sitt ärende nedlagt av ett praktarsel till åklagare på grund av att hon i skräck för våkdtäktsmannen väntade 9 dagar med att anmäla.

Svar: Jag har hört om många fall med liknande bevismaterial, som tyvärr lagts ner. Vi sitter på ett rättssystem som inte förstår. Kampen om förändring måste få fortsätta.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-26 18:29:35

Inte ljuddesign, ljudbevis

Postat av: Conny Johansson

Publicerad 2015-06-26 18:48:01

Tack för att du vågar berätta om det hemska som har hänt dig. Jag beundrar dig och alla andra kvinnor och tjejer som har modet och styrkan.
Samtidigt beklagar jag, och tycker att det är för jävligt att någon ska drabbas av det.

Svar: Tack Conny.Tystnaden leder ingen kamp, men stödet i min kamp om förändring gör så mycket.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Karin Svensson

Publicerad 2015-06-26 19:57:18

Snälla söta, hoppas verkligen att du snart kommer att må bättre.

Svar: <3
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Eva Berglund

Publicerad 2015-06-26 21:22:15

Du är inte bara din fars dotter. Du är dessutom en stark tjej/kvinna som vågar stå upp och Berätta.
Jag tror och vet, att glömskan är det näst värsta man kan drabbas av.
Det värsta är att Myndigheter och polis, inte tar en anmälan på allvar.

"Då har det inte hänt och man får skylla sig själv"

Svar: Tack Eva.Stödet gör mig bara starkare.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Ingela

Publicerad 2015-06-26 22:26:42

Du är så stark som går ut med detta och du skriver så bra. Du är ofta med mig i tanken trots att vi inte träffats och jag sänder All kärlek och styrka till dig!

Svar: Tack, fina Ingela <3
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Irene Lindberg

Publicerad 2015-06-27 09:16:00

Hej! Kan inte ens föreställa mig det du gått igenom men vill bara säga att jag tycker det är starkt av dig att orka ta upp detta! Det betyder mycket för andra! Kämpa på och du får en styrkekram från mig <3

Svar: Tack fina du<3
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-27 11:07:07

Hej! Är förälder till en våldtagen dotter 2005,vill bara önska dig allt gott i ditt framtida liv! Och att du kan få hjälp att försöka lägga detta bakom dig!för tyvärr trots nya lagen gällande våldtäkt så fungerar det fortfarande som typ 1800 tal! Vi väntar fortfarande på att åklagaren ska yttra sig!? Det är ju 10 år sen nu,vilket innebär att min dotter som idag är 24 år aldrig får något avslut!
Med många kramar Annelie Hjort

Svar: Så otroligt förjävligt.All styrka åt din dotter och tack för ert stöd gentemot mig.
Förändring måste ske.
Kram.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Marglis

Publicerad 2015-06-27 12:15:35

Du är mycket modig som gått ut med berättelsen om våldtäkten. Jag högaktar dig för att du lämnar ut dig själv så att kanske andra kvinnor/flickor också vågar träda fram, anmäla, berätta. För det här måste få ett slut! Vad är det för fel på män egentligen? Vissa män. Som aldrig borde få vara män mer efter att ha förgripit sig så barbariskt på en annan människa! Ja straff måste till, riktiga straff som gör dessa män oförmögna att - resten av livet - ta till våldsmetoder och ha tilltvingat sex. Eller sex överhuvudtaget..?. De har i mitt tycke förverkat rätten till sitt eget liv, ett normalt liv. Det var ingen olyckshändelse det som hände dig. Det var en noga kalkylerad handling som också måste få de konsekvenser en sådan handling kräver.
Jag kan nästan känna det svåra valet din far ställdes inför. Mellan att ta till egna medel för att skipa rättvisa å ena sidan och dämpa den besinningslösa vreden och sorgen i bröstet eller att förstöra både för sig själv och familjen med en sådan vedergällning, å andra sidan. Men det måste ha varit ett fruktansvärt svårt val.
Jag hoppas att dina inre och yttre sår måtte läka med tiden och att du får ett gott liv och slipper jagas att den hemska upplevelsen när du sänker garden. Att du åtminstone ska kunna hantera det så du kan gå vidare. Och svenskt rättsväsende: du fega, du ofria, du dyngfyllda jordhög - ta dig samman och se till att skapa ett värdigt samhälle där brottslingar får straff, kännbara straff och där vålds- och gärningsmän förvisas ut ur landet för gott om de inte kan hantera de civilkoder som gäller här. För lagarna eller deras tolkning kan man ju inte förlita på?

Svar: Tack Marglis för dina varma och stödjande ord.Mina inlägg är en del i kampen om förändring. Jag kan inte leva i tystnad och det borde ingen annan heller behöva göra.
Hela min familj har fått lida för det som hänt och ibland inbillar jag mig att det är det som gör mest ont. Att han inte bara skadat mig utan också det jag håller allra mest kärt.
Rättsväsendet ser inte ut att fungera så pass effektivt som det skulle kunna. Kampen om förändring måste få fortsätta.
Tack än en gång för ditt stöd, det betyder mer än du tror.
<3
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Tess Marklund

Publicerad 2015-06-27 20:48:21

Tyvärr en av orsakerna till att många väljer att inte anmäla en våldtäkt. Offret blir alltid ifrågasatt och måste gång på gång gå igenom våldtäkten och försvara sin klädsel, tidigare sexliv, tillstånd etc. Starkt gjort av dig att anmäla och stå på dig. Kram och all lycka 💜

Svar: Tack! ♥
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-27 23:25:23

Susann heter jag o jag vill inte vara anonym. Jag har själv varit med om samma sak med två olika "män" min andra erfarenhet utav våldtäkt skedde regelbundet utav min dåvarande pojkvän o sambo framför allt efter han misshandlat mig o helst pissat på mig också. Jag vet att det är svårt men snälla låt honom inte förstöra mer än vad han gjort. Försök att se livets små ljus ögonblick o ta små steg framåt. Jag kan läsa att du är stark och du kommer att ta dig igenom detta. Jag tänker inte ens lägga energi på att bemöta felaktiga anklagelser eller idéer om att du skulle gjort några fel. Stå på dig o låt honom inte förstöra mer för dig ❤️. All min styrka o kärlek till dig. ❤️❤️❤️

Svar: Det gör mig så ont att höra om vilket mörkertal som finns där ute. Om hur många människor som inte vågat berätta.Tack för din stödjande ord, det gör så otroligt mycket för mig ♥
Styrka från dig till mig och från mig till dig.
Kampen fortsätter.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-28 17:55:15

Hej! Det är svårt att hitta de rätta orden efter att ha läst om vad som hänt dig. Vill i alla fall säga att jag beundrar ditt mod och din kraft. Du är en förebild för många. Jag hoppas att han får det straff han förtjänar. Det är ingen tröst nu, men i slutändan är det du som kommer att vara den starka medan han aldrig kommer kunna tvätta bort den skam och skuld han bär. En dag kommer det här att komma ikapp honom, det är min övertygelse. Allt gott till dig, och du har SÅ mycket stöd i ryggen som finns här för dig utan att synas. Jag hoppas du känner det på ett eller annat vis. Kramar och kärlek.

Svar: Tack fina du för dina stärkande ord.Det betyder så mycket.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Roland Jarl

Publicerad 2015-06-28 19:50:49

Isabell, det är ett oerhört trauma du får leva med. Detta kommer att avtaga med tiden om du talar om det öppet som du nu har gjort.

Du är en förebild för alla våldtäktsoffer, du har synliggjort något som man bara tyvärr skummar över när man läser nyheter då detta fenomen har blivit så vanligt att man knappt orkar ta in mer.

Jag har själv blivit utsatt för mordförsök och mycket annat då jag vittnade mot två mördare. Detta hände för 14 år sedan och jag fick ingen hjälp av någon då jag höll det för mig själv.

Jag är fri från mardrömmar idag och lever ett normalt familjeliv men om jag hade varit modig så hade jag bett om hjälp. Då hade mitt lidande blivit lättare. Dock visste ju polis och myndigheter till om detta men jag fick inget stöd alls tvärtom.

Nu kommer dessa två Columbianer snart att släppas ur fängelset och jag är uppsåtsvittnet i Nordisk Kriminalkrönika 2004 - Strömstadsmordet, jag är den fd säkerhetschefen numera antikhandlaren som tipsade polisen tre månader innan mordet men de gjorde ingenting.

Stödet du får är genom din familj och närmaste vänner men du har mitt stöd då jag förstår att det du beskriver är sant.

Jag önskar dig allt gott i livet och gör något som distraherar dina tankar varje dag men tala om det hela tiden så att du får bearbeta det ordentligt.

Hälsningar från en 4-barnsfar i Munkedal.

Roland Jarl

Svar: Tack Roland.Du anar inte vilket stöd du bygger i mig. All den skit du varit med om och den rädsla som måste uppstå på nytt nu när de snart ska släppas. Vilken styrka och vilket mod du besitter.
Tyvärr är det ju också så att psykisk ohälsa och liknande inte uppfattas av vår omgivning och om det mot förmodan görs, är det för obehagligt för att prata om det. Efter det som hänt har det verkligen visat sig att det finns medmänniskor beredda att ställa upp och jag bara önskar att det fanns där innan de traumatiska händelserna vi människor utsätts för också.
Dina ord stärker mig verkligen och jag är oerhört tacksam över att du skrev.
Jag har ditt stöd och du har mitt.
Ta hand om dig och din familj.
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-29 06:36:57

Fantastiskt vad du är stark. Hoppas händelsen en dag bleknar. Kämpa på. Kram

Svar: Tack ♥
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Eva

Publicerad 2015-07-18 09:29:56

Åhh vad irritera, förbannad, frustrerad jag blir när jag läser din och din pappas blogg, är mamma till en våldtagen dotter idag exakt 1 år sedan, minns det som igår när hon ringde mig på söndagsmorgonen och sa: mamma, jag tror att jag blev våldtagn igår, hur hela hennes liv passerade revy för mina ögon, hur kan någon göra så mot min fina snälla dotter som alltid tar hand om de som är lite utanför gemenskapen för att alla har lika värde och att alltid få vara med, min älskade dotter som givit mig det finaste barnbarnet som finns, tack och lov för liten att förstå varför vi åkte till SöS den söndagen men ändå så stor att han kunde förstå att mamma var ledsen. Rättegången passerade och domen kom, eftersom man inte kunde visa att han haft uppsåt så kunde han inte dömmas!!!!! Och eftersom han inte blev dömd så får hon inget skadestånd!!!! MEN VADFAN ÄR DET FÖR FEL PÅ VÅRT RÄTTSYSTEM, är det verkligen förövaren vi ska skydda??? Har verkligen funderat hur man ska straffa den jäveln men min dotter är emot våld så jag har fått lova henne att inte göra något eller lämna ut hans namn till någon annan, 1 år har gått, i början vågade hon inte åka sin normala resväg hem utan tog en annan längre, sömnen har blivit helt förstörd, hon lider av massa symtom efter detta är inte sitt vanliga glada jag, och familjen har det ju också påverkat såklart som mamma är man ju alltid orolig och rädd för vad som ska hända. Tänk att 1 natt, 1 händelse av 1 jävla våldtäcksman ska påverka oss alla på detta sättet, men det var nog inte heller planerat av honom........... Jag önskar dig och alla andra som blivit utsatta för detta en lugn och skön sommar och hoppas på Karma så att dessa jävlar får vad de förtjänar MED ränta.

Postat av: Eva

Publicerad 2015-07-18 09:31:01

Åhh vad irritera, förbannad, frustrerad jag blir när jag läser din och din pappas blogg, är mamma till en våldtagen dotter idag exakt 1 år sedan, minns det som igår när hon ringde mig på söndagsmorgonen och sa: mamma, jag tror att jag blev våldtagn igår, hur hela hennes liv passerade revy för mina ögon, hur kan någon göra så mot min fina snälla dotter som alltid tar hand om de som är lite utanför gemenskapen för att alla har lika värde och att alltid få vara med, min älskade dotter som givit mig det finaste barnbarnet som finns, tack och lov för liten att förstå varför vi åkte till SöS den söndagen men ändå så stor att han kunde förstå att mamma var ledsen. Rättegången passerade och domen kom, eftersom man inte kunde visa att han haft uppsåt så kunde han inte dömmas!!!!! Och eftersom han inte blev dömd så får hon inget skadestånd!!!! MEN VADFAN ÄR DET FÖR FEL PÅ VÅRT RÄTTSYSTEM, är det verkligen förövaren vi ska skydda??? Har verkligen funderat hur man ska straffa den jäveln men min dotter är emot våld så jag har fått lova henne att inte göra något eller lämna ut hans namn till någon annan, 1 år har gått, i början vågade hon inte åka sin normala resväg hem utan tog en annan längre, sömnen har blivit helt förstörd, hon lider av massa symtom efter detta är inte sitt vanliga glada jag, och familjen har det ju också påverkat såklart som mamma är man ju alltid orolig och rädd för vad som ska hända. Tänk att 1 natt, 1 händelse av 1 jävla våldtäcksman ska påverka oss alla på detta sättet, men det var nog inte heller planerat av honom........... Jag önskar dig och alla andra som blivit utsatta för detta en lugn och skön sommar och hoppas på Karma så att dessa jävlar får vad de förtjänar MED ränta.

Postat av: Eva

Publicerad 2015-07-18 09:33:07

Åhh vad irritera, förbannad, frustrerad jag blir när jag läser din och din pappas blogg, är mamma till en våldtagen dotter idag exakt 1 år sedan, minns det som igår när hon ringde mig på söndagsmorgonen och sa: mamma, jag tror att jag blev våldtagn igår, hur hela hennes liv passerade revy för mina ögon, hur kan någon göra så mot min fina snälla dotter som alltid tar hand om de som är lite utanför gemenskapen för att alla har lika värde och att alltid få vara med, min älskade dotter som givit mig det finaste barnbarnet som finns, tack och lov för liten att förstå varför vi åkte till SöS den söndagen men ändå så stor att han kunde förstå att mamma var ledsen. Rättegången passerade och domen kom, eftersom man inte kunde visa att han haft uppsåt så kunde han inte dömmas!!!!! Och eftersom han inte blev dömd så får hon inget skadestånd!!!! MEN VADFAN ÄR DET FÖR FEL PÅ VÅRT RÄTTSYSTEM, är det verkligen förövaren vi ska skydda??? Har verkligen funderat hur man ska straffa den jäveln men min dotter är emot våld så jag har fått lova henne att inte göra något eller lämna ut hans namn till någon annan, 1 år har gått, i början vågade hon inte åka sin normala resväg hem utan tog en annan längre, sömnen har blivit helt förstörd, hon lider av massa symtom efter detta är inte sitt vanliga glada jag, och familjen har det ju också påverkat såklart som mamma är man ju alltid orolig och rädd för vad som ska hända. Tänk att 1 natt, 1 händelse av 1 jävla våldtäcksman ska påverka oss alla på detta sättet, men det var nog inte heller planerat av honom........... Jag önskar dig och alla andra som blivit utsatta för detta en lugn och skön sommar och hoppas på Karma så att dessa jävlar får vad de förtjänar MED ränta.

Postat av: Peter Johnson

Publicerad 2016-03-01 20:09:41

Kära du. Är en tonårspappa som är så brydd att detsamma kan inträffa min dotter. Gud förbjude. Mina tårar trillar nerför mina kinder i avsky för det som hänt dig. Så starkt att dela med dig av din otrevliga erfarenhet. Det äcklar mig att någon skändat ditt psyke, kropp och vilja, nåt så fruktansvärt och dessutom att betvivlare finns. Har läst din pappas blogg om dig och kan inte förstå att han inte gjort sig olycklig på grund av att han vet vem det är som har förstört ditt liv så. Blir så förtvivlad över att jag vet att du inte är ensam om detta. Hoppas innerligt att du blir "återställd" och kan njuta av livet, kärleken, intimiteten och förhoppningsvis få förtroendet tillbaka för en jävligt bra och förstående partner i framtid och få ett värdigt familjeliv och att din pappa kan bli en stolt morfar. Styrkekramar från Peter i Helsingborg.

Postat av: Rebecka

Publicerad 2017-05-24 00:37:10

Tja vill man veta vem kräket är är det bara att kolla polisanmälan. Det är en offentlig handling.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela