stardustchild.blogg.se

Jag förbereder mig inte för det värsta.

Publicerad 2015-06-22 22:58:50 i Allmänt

Hej, fantastiska bloggläsande vänner, bekanta och främlingar.
Dammet tycks ha lagt sig lite nu och trots all skit som har hänt, verkar det nu ha gått upp för alla att huvudsaken är att vi är okej.
 
Det är eftermiddag här i Cape Coral, Florida och jag har varit ensam hemma större delen av dan och städat, sett alldeles för många avsnitt av Grey's Anatomy i rad och väntar nu på att resterande familjen ska ta sig hem från Fort Lauderdale där de har varit och pratat med polisen. 
 
Det är idag femtiosex dagar kvar av sommaren. Bara femtiosex dagar kvar tills jag får påbörja mitt äventyr i Halland på Katrinebergs Folkhögskola. Jag längtar ihjäl mig efter att äntligen få hålla på med det jag vill och ta steg närmare mot att uppfylla mina stora, glittrande drömmar. Bara femtiosex dagar tills jag packar min bil full av för stora legobitar, stjärnor, luftballonger och annat krimskrams för att flytta Cirkus Isabell från den enda platsen jag faktiskt bott på.
Det är skrämmande och underbart på samma gång.
 
Men innan dess, har jag fem veckor kvar här i varma paradiset. Jag har NärCon och allt vad det innebär. Jag har troligtvis Pride, där jag i år kommer sköta helt andra saker än förra året och några dagar att pusta ut innan flyttlasset går.
 
Här har vi handlat böcker i mängder, solat oss brända på Midsommarbåten tillsammans med våra svenska vänner Fredrik och Marie som precis fått en liten prinsessa, pocherat ägg, badat i poolen, Geocachat, lagat goda middagar och sett gripande och roliga filmer.
Livet går vidare. 
Jag har trappat ner på min antidepressiva medicin för att få börja känna igen. Jag kan hantera det. Styrkan växer i min kropp trots att ilskan ligger och glöder i mig.
Spotifys fina spellistor styr mina känslor mycket och snart, snart, snart ska jag öppna paketet med mitt manus som ska redigeras klart inför inskick i höst.
Livet går vidare.
Hoppas bara på att mina vingar kommer med posten snart. Hihi...
 
Familjen håller för tillfället på och överlägger vart årets roadtrip ska gå och jag lägger mina tummar på Orlando och Universal Studio vs Epcot Center.
 
Jag uppdaterar snart igen. 
Kärlek ♥
 
 

Kommentarer

Postat av: Synnöve Kjerstad

Publicerad 2015-06-23 10:09:16

Blir så hjärtevarmt glad när jag ser vad du skriver. Sa jag inte det, att du kommer igen, starkare, tuffare och mera DU.
Nu ska du bara njuta av sommaren. Ta hand om dig och familjen, ni har en sammanhållning som man måste vara avis på.

Ta ett dopp i poolen för mig är du snäll... här blir det nog ingen sommar... regn och kyligt.... Men man kan ju gå ut utan vantar och mössa i alla fall. Det får man vara glad för.

Hälsa resten så gott.
KRAM mig.

Svar: Tack, fina, fina du för allt stöd. Jag blir så glad över att ha dig som vän <3Jag ska bada och plaska allt vad jag kan åt dig.
Många kramar <3
Isabell Alison Öhrlund

Postat av: Synnöve Kjerstad

Publicerad 2015-06-27 22:39:10

Jag är här. Kram.

Svar:
Isabell Alison Öhrlund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela